Je software is opeens traag, er komt een melding binnen dat je wachtwoord is veranderd of er worden e-mails verstuurd vanuit jouw naam zonder dat jij er vanaf weet. Wat moet je dan doen? HackHelpdesk.nl biedt gratis eerste hulp bij een hack. Door het geven van gericht advies en informatie kan slachtofferschap voorkomen worden of de gevolgen van een hack worden beperkt. Wil je meer weten over de HackHelpdesk? Lees vooral verder!
Eén op de vijf ondernemers krijgt te maken met cybercriminaliteit. Onder MKB-ondernemers en ZZP’ers ligt dit aantal nog hoger. Als slachtoffer kun je grote gevolgen ondervinden: belangrijke documenten zijn kwijt, grote geldbedragen afgeschreven van de rekening of vertrouwelijke gegevens zijn gelekt. En: in sommige gevallen kan zelfs de hele bedrijfsvoering worden platgelegd…
Wat is de HackHelpdesk?
De eerste minuten na een (vermoedelijke) hack kunnen dus bepalend zijn voor de impact die jij als ondernemer ondervindt. Op de website HackHelpdesk.nl krijg je daarom eerste hulp bij een hack. Je kan chatten met de Cyberwijzer, of antwoord vinden op jouw vraag door op de juiste voorbeeldsituatie te klikken.
Wat is de Cyberwijzer?
De HackHelpdesk maakt gebruik van een AI chatbot, Cyberwijzer. Ben je als ondernemer geconfronteerd met cybercriminaliteit? Kijk dan direct wat je kunt doen om meer schade te voorkomen en stel jouw vraag aan de Cyberwijzer.
Wie ondersteunt de HackHelpdesk?
HackHelpdesk.nl is een product van Platform Veilig Ondernemen (PVO). Wij werken bij de ontwikkeling van de HackHelpdesk samen met experts op het gebied van cybersecurity en bundelen onder meer de kennis van het CCV, het DTC en DigiWeerbaar.nl. Dit zorgt ervoor dat de hulp en informatie altijd betrouwbaar is en specifiek gericht is op ondernemers. Naast de genoemde partners wordt HackHelpdesk.nl ondersteund door de Nationale Politie en door VNO-NCW/MKB-Nederland.